Maallistuva Suomi tarvitsee evankeliumia

IRR-TV on halunnut toteuttaa Jeesuksen antamaa lähetyskäskyä ja viedä evankeliumia kaikkeen maailmaan. Nykyään myös maallistuvassa Suomessa tarvitaan kipeästi evankeliumin julistusta.

IRR-TV on vienyt evankeliumia ympäri maailmaa jo yli 40 vuoden ajan. Tänä päivänä myös jälkikristillisessä Euroopassa, myös Suomessa, on tarvetta evankeliumin julistukselle.

– Kirkkohistorian dosentti Esko M. Laine ja tulevaisuustutkija Jari Metsämuuronen totesivat Kansallisen Rukousaamiaisen Arvofoorumissa, että 3–4 vuoden kuluttua Suomessa ei ole enää kristillistä arvomaailmaa, kertoo IRR-TV:n toiminnanjohtaja Hannu Haukka.

Haukan mukaan suuntauksen taustalla on joidenkin tahojen määrätietoinen työ kitkeä pois konservatiivinen, Raamattuun perustuva arvomaailma.

– Ellemme me uskovat ryhdy vastustamaan tätä kehitystä, niin silloin “valot sammuvat” tässä maassa.

Sanoma säilyy, välineet muuttuvat

IRR-TV:n perustajat Hannu ja Laura Haukka aloittivat lähetystyön yli 40 vuotta sitten tuottamalla radio-ohjelmia Neuvostoliittoon.

Vaikka Suomessa on edelleen paljon kristittyjä, tuntuu suomalaisten evankelioiminen usein haastavalta nimenomaan resurssien puutteen vuoksi. Lähetystyössä ei ollut kuitenkaan 2000 vuotta sittenkään kovin kummoiset resurssit – vain 12 opetuslasta –, ja silti sanoma Jeesuksen sovitustyöstä levisi kulovalkean tavoin.

– Lähetystyön salaisuus on siinä, että Jumala ei kysy meiltä, mitkä ovat meidän resurssimme, vaan olemmeko käytettävissä. Kysymys on siitä, onko ihminen valmis ottamaan Jeesuksen antaman lähetyskäskyn, Haukka pohtii.

Evankeliumi levisi Paavalin aikaan jalkaisin ja purjehtimalla melko nopeasti eri mantereille. Tänä päivänä on käytössä modernit välineet. Sanoma on kuitenkin sama kuin ennenkin.

– Vaikka kristittyjä on nykyään miljoonia, niin jokaista Jeesuksen seuraajaa tarvitaan lähetyskäskyn toteuttamisessa, Haukka haastaa.

Yksi hyvä väline tavoittaa esimerkiksi suomalaisia on AlfaTV-perhekanava, jolle IRR-TV tuottaa ja hankkii hengellisiä TV-ohjelmia. Voit tukea IRR-TV:n hengellistä ohjelmatuotantoa tästä.